Drugi plakat do poematu Adama Mickiewicza - Mirella von Chrupek

Obrazek artykułu
W ramach rocznego projektu w Muzeum Pana Tadeusza prezentujemy drugi plakat do poematu Adama Mickiewicza przygotowany przez fotografkę i projektantkę Mirellę von Chrupek.
Choć tematami Księgi II „Pana Tadeusza” są polowanie oraz opowieść o zamku i biesiadowaniu – mówi Mirella von Chrupek – doświadczamy w niej także krótkiego, acz nader urokliwego opisu majowego ogrodu, w którym widzimy pląsającą miedzy grządkami Zosię. Od razu zapałałam chęcią przedstawienia mojej wersji tego bujnego zakątka „pełnego bukietów trawy angielskiej i mięty”.

Mirella von Chrupek to fotografka, projektantka i kolekcjonerka, która zajmuje się również scenografią, dekoracją witryn sklepowych oraz małymi formami rzeźbiarskimi. W swojej pracy wykorzystuje doświadczenia kolekcjonerskie i antropologiczne. Od 2015 roku prowadzi własną uliczną galerię Gablotka (Marszałkowska 41), która trwale już wpisała się w świadomość mieszkańców stolicy. 

Na jej plakacie ilustrującym Księgę II: Zamek widzimy Zosię, która ma słomiany kapelusz na głowie z dwiema różowymi wstążkami spadającymi na skronie, rozpuszczone warkocze o złotym kolorze, mały koszyk z rokity i tonie pośród majowej zieleni. Mój ogród jest jednak nieco bardziej ukwiecony i barwny. Znajdziemy w nim nie tylko warzywa, ale całe mnóstwo wielobarwnych kwiatów – dopowiada Mirella von Chrupek. – Nie ukrywam, że takie otoczenie jest najbliższe mojemu sercu. A dla spostrzegawczych: u stóp mojej Zosi pojawia się mały towarzysz. 

Muzeum Pana Tadeusza zaprosiło dwunastu autorów wizualnych działających w różnych obszarach sztuki i dizajnu do przygotowania po jednym plakacie odnoszącym się do danej księgi Pana Tadeusza. Wybrano ilustratorów i grafików, fotografów i artystów, którzy wyróżniają się niepowtarzalnym stylem i unikatowym językiem wizualnym. Plakaty zostaną wyeksponowane w przestrzeni Wrocławia oraz w wybranych miastach w Polsce – sukcesywnie w każdym miesiącu będą prezentowane kolejne księgi. Całą serię pokażemy podczas jesiennej wystawy Pan Tadeusz w stylu pop w Muzeum Pana Tadeusza. Limitowana edycja druków jest również do nabycia w księgarni działającej przy Muzeum. 

Pierwszy plakat do Księgi I Pana Tadeusza, przygotował ilustrator Jan Kallwejt. W kolejnych dwóch odsłonach, czyli w marcu i kwietniu, zobaczymy plakat Studia Fontarte prowadzonego przez Artura i Magdalenę Frankowskich (Księga III: Umizgi) oraz Tomasza Kaczkowskiego (Księga IV: Dyplomatyka i łowy).

http://www.muzeumpanatadeusza.pl/

Od 2 do 10000 znaków

Znajdź nas na Facebooku

Partnerzy

Subiektywnie o książkach
Dwumiesięcznik SOFA
Wydawnictwo Psychoskok
Wydawnictwo MG
Kuźnia Literacka
Zażyj Kultury
Fundacja  Polonia Union
Kulturalne rozmowy