Empik, w połączeniu z Virtualo.pl i Biblioteką Akustyczną, stawia na rozwój e-contentu
. Do końca 2016 roku sieć Empik spodziewa się 30% wzrostu sprzedaży e-booków i niemal 100% dynamiki sprzedaży audiobooków oraz zapowiada premierę dedykowanej aplikacji mobilnej łączącej e-booki i audiobooki.
Współpraca z Virtualo oraz Biblioteką Akustyczną, która dołączyła do Grupy Empik, sprawia, że Empik posiada obecnie najszerszą ofertę na rynku e-contentu. Obejmuje ona ponad 45 000 tytułów e-booków, 1 500 pozycji e-prasy oraz 3 000 audiobooków.
– Obserwując rosnącą popularność form digitalowych, postanowiliśmy zainwestować w rozszerzenie oferty e-książek i audiobooków – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Empiku
– Empik
obecnie odznacza się najwyższą znajomością spontaniczną i wspomaganą w
kategorii serwisów internetowych sprzedających e-content. Dzięki specjalizacji,
wiedzy i doświadczeniu Virtualo i Biblioteki Akustycznej możemy wydawać znacznie więcej tytułów w wersji
audio, a lepsza ekspozycja audiobooków w salonach Empik i na empik.com oraz intensywne
działania promocyjne, również w połączeniu z wydaniami papierowymi, dadzą nam
przewagę konkurencyjną.
Anna Kotlonek-Kowalik, Dyrektor wydawniczy i Członek Zarządu Biblioteki Akustycznej dodaje
Mobilne książki w aplikacji
W wyniku dynamicznego rozwoju rynku mobile, a co za tym idzie zmieniających się nawyków korzystania z urządzeń mobilnych, Empik rozpoczął prace nad rozwojem aplikacji mobilnej i zapowiada, że będzie to zupełnie nowa jakość w dostępie do cyfrowego wydania książki.
– Aplikacja pozwoli użytkownikom słuchać audiobooków i czytać e-booki na dowolnym urządzeniu mobilnym, w wybranym miejscu i czasie – zaznacza Beniamin Schon, Prezes Virtualo i Biblioteki Akustycznej – Aplikacja, dostępna na smartfony i tablety z systemami iOS i Android, wspomagana będzie przez najnowsze rozwiązania typu cloud. Jesteśmy przekonani, że funkcjonalności nowej aplikacji w połączeniu z najszerszą na rynku ofertą umożliwią użytkownikom sprawne przełączanie się pomiędzy audio- i e-bookiem.
Grupa Empik jest także w trakcie pierwszego w Polsce pogłębionego badania użytkowników audiobooków i e-booków. Pozwoli ono dokładniej poznać potrzeby współczesnych czytelników oraz zaproponować im takie rozwiązania, które skutecznie odpowiedzą na ich oczekiwania. Wyniki badania zostaną zaprezentowane już wkrótce.
Empik to największa sieć dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki na polskim rynku, istnieje od blisko 70 lat. To jedna z najlepiej rozpoznawalnych polskich marek i niekwestionowany lider w kategoriach wydawniczych (książki, muzyka, film). W ponad 230 salonach Empik oferuje produkty pozwalające na rozwijanie pasji i czerpanie radości z odkrywania kultury: dziesiątki tysięcy książek, płyt z muzyką, filmów, gier multimedialnych, czasopism, artykułów artystyczno-kreatywnych i papierniczych, zabawek edukacyjnych, gier planszowych, a także bilety na różnorodne wydarzenia. Empik to także jeden z największych sklepów internetowych w Polsce i lider e-commerce w naszym kraju. Empik jest częścią Grupy Empik Media & Fashion S.A.