Sztuczna inteligencja na rynku książki?
Podczas tegorocznych Targów Książki w Krakowie spotkają się w dyskusji o AI na rynku książki i nie tylko przedstawiciele różnych żywiołów: biznesu, literatury i data science. Podczas dyskusji można będzie się dowiedzieć o najnowszych światowych dokonaniach w wykorzystaniu uczenia maszynowego do analizy tekstu oraz o tym, czy polska branża wydawnicza może na tym skorzystać. Przyjrzymy się nie tylko temu, w jaki sposób sztuczna inteligencja i duże zbiory danych pomagają nam lepiej robić to, czym już się zajmujemy, ale także w jaki sposób umożliwią tworzenie nowych informacji.
Zespół
badawczy Literacka Sp. z o.o. – twórcy innowacyjnego systemu
rekomendującego książki opartego na technologii AI – zapraszają
do rozmowy ze specjalistami z dziedziny uczenia maszynowego i analizy
danych oraz praktykami rynku książki. To niepowtarzalna okazja, by
poznać różne stanowiska, zapoznać się z wynikami najnowszych
badać oraz pochylić nad tematem wykorzystania sztucznej
inteligencji do usprawnienia procesu wydawniczego oraz wsparcia
sprzedaży książek.
– Podczas spotkania będzie można
również przystąpić do projektu badawczo-rozwojowego zaplanowanego
na 2020 rok – dodaje dr Krzysztof Sopyła, CIO Literackiej – Mamy
nadzieję, że dzięki rozmowom z wydawcami będziemy mogli poznać
ich potrzeby i w taki sposób zaplanować badania projektowe, by
rezultaty usprawniły proces wydawniczy.
W programie przykłady analizy treści książki przez algorytmy uczenia maszynowego – prezentacja rezultatów prac badawczych w projekcie „Automatyczny recenzent – inteligentny system rekomendacji książek” prowadzonym przez startup Literacka.
Kiedy: 25 października (piątek), godz. 14:00
Organizatorzy: Uniwersytet im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Literacka Sp. z o.o.
Partnerzy: Instytut Książki, Publio, Simpact Fund
źródło: Instytut Książki