Rozwijanie kariery pisarskiej będąc w domu

Obrazek artykułu

Z obecnymi okolicznościami nie ma co bagatelizować, prawda jest taka, że izolacja i uwięzienie w domu nie jest ogromną zmianą dla wielu pisarzy. Pisanie jest samotnym przedsięwzięciem, a mniej rozrywek i spotkań społecznych może faktycznie pomóc Tobie dokończyć książkę lub zwiększyć swoją produktywność.

Jest wiele innych rzeczy, które możesz zrobić, aby umocnić swoją pozycję pisarską. Oto kilka pomysłów na dobre wykorzystanie czasu i urozmaicenie planu pisania.



1. Uruchom wirtualne tournee.



Wirtualna wycieczka po książkach to sposób na efektywną promocję wśród odbiorców internetowych bez wychodzenia z domu - lub biura. Zamiast podróżować w celu promowania swojej książki podczas spotkań w bibliotekach, księgarniach lub zgromadzeniach szkolnych, można wystąpić na wielu blogach, stronach internetowych, podcastach i internetowych stacjach radiowych w udzielając wywiadu.



2. Zorganizuj listę e-mailową i zaangażuj obecnych subskrybentów.



Możesz zastanawiać się, dlaczego musisz zorganizować listę e-maili. Krótka odpowiedź: lista e-maili sprawi, że ludzie dowiedzą się, że coś szykujesz. Należy tym zarządzać, angażując się, tworząc platformę interakcji i gromadząc swoich odbiorców. E-mailowa lista zainteresowanych czytelników to baza danych, która może zapowiedzieć premierę książek (lub wirtualne tournee po książkach), zdradzić nowe treści, promować wygląd i utrzymać pozytywne emocje czytelników. Są niesamowitym atutem - zwłaszcza gdy przygotowujesz się do publikacji nowych dzieł.



3. Wydrukuj ekskluzywne produkty promocyjne, wykorzystując okładkę książki, postacie lub cytaty.



Spersonalizowane towary nie są tylko dla zespołów muzycznych i firmowych gratisów. Dlaczego nie zamienić swojej twórczości literackiej w produkty promocyjne, którymi fani i czytelnicy pochwalą się oraz udowodnią, jak bardzo są oddani i jednocześnie zareklamują Twoją pracę? Muzycy często sprzedają towary niezwiązane z muzyką na pokazach lub na swoich stronach internetowych, a firmy sprzedają towar na targach i imprezach przywożonym przez ciężarówkę.



4. Stwórz bloga, w którym opiszesz proces pisania, pomysły dotyczące postaci, zapowiedzi i wiele innych.



Blogi istnieją już od 1994 roku. Do 2006 roku było ponad 50 milionów blogów online, chociaż prawdą jest, że ich znaczenie nieco spadło - z powodu takich wydarzeń, jak rozwój mediów społecznościowych, podcastów i platform takich jak YouTube, które zapoczątkowały erę „vlogowania” - blog wciąż ma ogromny wpływ na każdego, kto próbuje zbudować społeczność internetową. Autorzy powinni blogować z tego prostego powodu, że pomaga to pisać bardziej systematycznie, jednocześnie budując kontakt i doświadczenie.



5. Stwórz zwiastun książki i wypromuj go online.



Tworzenie filmów może być tak samo satysfakcjonujące jak pisanie książek, więc nie obawiaj się poszerzać zasięgu komunikacji o nowe wymiary, tworząc niedrogi, ale przekonujący zwiastun książki. Musisz pracować pod każdym możliwym kątem, aby zostać dostrzeżonym i przyciągnąć czytelników. Większość autorów zna już podstawy reklamy, zaczynali od stworzenia autorskiej platformy jako głównego centrum swoich działań marketingowych.



6. Napisz różnorodne opisy książek.



Pomyśl o swoich ulubionych książkach. Prawdopodobnie możesz wyjaśnić fabułę w kilku słowach. To historia dziecka, bohatera lub zwierzęcia. Poświęcając trochę więcej czasu, możesz dodać wiele szczegółów. Chodzi o to, że każdą dobrą książkę można w skrócie opisać. Czy możesz przedstawić historię swojej książki w kilku słowach? Jeśli nie potrafisz, to warto nad tym popracować, by odnaleźć tą myśl. Gdzieś tam na pewno jest, po prostu miesza się z wieloma innymi pomysłami. Poświęć czas, aby go odszukać.



7. Napisz biografię autora.



Jeśli Twoja książka jest porywająca, ale biografia autora jest przynudzająca, nie przejmuj się zbyt tym: wielu znakomitych autorów zatrzymuje się na etapie pisania o sobie. Bardziej komfortowo czują się w tworzeniu bujnych fikcji, nie podkreślając własnych osiągnięć zawodowych. Musisz stworzyć krótką i przekonującą biografię autora do wykorzystania na swojej stronie internetowej i książce.



8. Analiza rynku.



Spojrzenie konkurencji w twarz może nie być ulubioną częścią procesu pisania, ale analiza tytułów obecnych na rynku może pomóc rozszerzyć Twoje pole widzenia i w wyrażeniu mocnych stron książki. Kiedy planujesz przygotować szkic książki, etap „konkurencji na rynku” może okazać się najbardziej kłopotliwy. Przerażające może być przeglądanie wszystkich książek, które istnieją w tej samej dziedzinie tematycznej, co Twoje dzieło, ale jest to ważna faza.



9. Rozpocznij podcast lub bądź gościem innej osoby.



Prowadzenie podcastu to doskonały sposób na budowanie marki i odbiorców, lecz nie jest to łatwe. Trzeba zadbać o techniczną konfigurację sprzętu, nagrywania dźwięku i edycji postprodukcyjnej, a to dopiero początek. Musisz także wiedzieć, jak dać słuchaczom to, czego chcą, oraz jak promować swoje treści.



10. Odśwież zdjęcie autorskie.



Wszyscy wiemy, że ludzie często oceniają książkę po okładce, ale prawdą jest również, że sugerują się zdjęciem jej autora. To zdjęcie daje czytelnikom wskazówkę, jakiego tonu można się spodziewać po książce. Czy autor wykazuje poczucie humoru? Czy on/ona wygląda jak spec od horroru lub tajemnic? Czy twarz wpatruje się w Ciebie z kompetencją, życzliwością i/lub współczuciem, tak jak u kogoś, kto chciałby skorzystać z porady finansowej, stylu życia lub duchowej? Innymi słowy, czytelnicy patrzą na Twoje zdjęcie i zadają sobie pytanie: kim jest ten człowiek i czy chcę od niego kupić książkę? Celem portretu jest utrwalenie Twojej marki.



11. Tchnij życie w książkę dzięki metadanych.



Metadane mówią księgarniom, bibliotekom i potencjalnym czytelnikom wszystko, co powinni wiedzieć o książce. Czy wiesz, jak sprzedawać książkę z metadanymi? Jesteś pisarzem i prawdopodobnie nienawidzisz tych wszystkich dziwacznych terminów komputerowych, którymi ludzie się rzucają, gdy próbują wskazać coś, czego nie zrobiłeś i czego nie chcesz zrobić. Termin metadanych jest bardzo ważny, jeśli chcesz, aby Twoja książka była łatwo dostępna w wyszukiwarkach ze stron internetowych.

Od 2 do 10000 znaków

Znajdź nas na Facebooku

Partnerzy

Subiektywnie o książkach
Dwumiesięcznik SOFA
Wydawnictwo Psychoskok
Wydawnictwo MG
Kuźnia Literacka
Zażyj Kultury
Fundacja  Polonia Union
Kulturalne rozmowy - Sylwia Cegieła
Sklep internetowy TylkoRelaks.pl
CoCzytamy.pl