Praca dla czytających
Korzyści płynące z czytania są nieocenione, ale pomimo tego w ostatnim roku 63% Polaków nie zdołało przeczytać ani jednej książki. Możliwe, że świadomość, iż czytanie książek może pomóc nam w znalezieniu pracy pozytywnie odmieni ten stan rzeczy.
W ramach kampanii Czytaj PL ruszyła akcja Pracodawca Przyjazny Czytającym. 15 pracodawców, w tym największe firmy w swoich sektorach, stawiają przed kandydatami do pracy nowy warunek - czytanie książek.
Jak powiedział Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizatora kampanii Czytaj PL -Badania wskazują, że osoby czytające są często bardziej kreatywne, mają większą wyobraźnię. Dlatego przekonaliśmy pracodawców, że tego rodzaju pracownicy wniosą dużo do ich firm. Jednocześnie chcieliśmy pokazać, że czytanie może się po prostu opłacać – pomaga zdobyć dobrą pracę w czołowym przedsiębiorstwie danej branży.
Obecnie na zainteresowanych czeka 25 ogłoszeń z dopiskiem o czytaniu książek. Poszukiwane są m.in. osoby na takie stanowiska jak: specjalista ds. marketingu, kierownik salonu marki odzieżowej, operator filmowy, asystent w dziale sprzedaży, digital marketing manager, konsultant techniczny, visual merchandiser .
Ogłoszenia pracodawców można znaleźć na stronie : http://czytajpl.pl/praca.html