„Piórko 2015”
Oczywiście nie musimy obawiać się, że „Piórko” będzie konkurować z Nike, jednak należy przyznać, że siec Biedronka zaoferowała zwycięscy niebotyczną kwotę. 100 tysięcy złotych bo tyle wynosi nagroda główna, to dokładnie tyle ile otrzymuje laureat nagrody Nike, wyższa jest tylko nagroda literacka Angelusa (wynosi 150 tys. zł).
Siec Biedronka liczy sobie ponad 2,5 tysiąca placówek, i jak wiadomo już od jakiegoś czasu stanowi konkurencje dla księgarni, ponieważ cyklicznie wprowadza do swej oferty znakomite książki w niskich cenach. Pozycje dostępne w Biedronce bywają tańsze o około 30%. Wydaje się, że sytuację tę można postrzegać jedynie pozytywnie. Bardzo możliwe, że wiele osób nigdy nie znalazłoby czasu aby odwiedzić księgarnie, a tak wraz z codziennym chlebem, można zakupić wartościową literaturę.
„Piórko 2015” to kolejna akcja Biedronki. Zwycięzca (pisarz) otrzyma sto tysięcy złotych, drugie tyle powędruje do ilustratora. Konkurs otwiera szanse dla wielu chcących spróbować swych sił, ponieważ jest skierowany do amatorów. Pracą konkursową ma stać się książeczka dla dzieci w wieku od czterech do dziesięciu lat. Objętość musi mieścić się w przedziale od 20 tys. do 60 tys. znaków.
Organizatorzy zapewniają, że książeczka zostanie wydana nakładem 50 tys. egzemplarzy i będzie dostępna w sklepach Biedronka. Jeżeli sprzedaż przebiegnie pomyślnie, pozycje pozostanie uznać za bestseller.
źródło filmu: http://finanse.wp.pl/kat,1035863,title,Piorko-2015-Biedronka-robi-konkurencje-dla-nagrody-Nike,wid,17315558,wiadomosc.html
Regulamin konkursu: www.piorko2015.biedronka.pl