Łódź ul. Gdańska 100/102
„Nie dość czytać!” – sensacyjny romans retro-reklamy i książki na łamach polskiej prasy do 1939 roku.
Ogłoszenie prasowe uznawane było do lat 30 – tych XX wieku za najlepszy i najskuteczniejszy sposób reklamy. Reklama w prasie nazywana była „królową reklamy” „dźwignią handlu", „motorem sprzedaży". Reklama prasowa miała dla przedsiębiorców wiele zalet. Stosując się do reguł planowania kampanii reklamowej na łamach prasy, można było za przystępną cenę uzyskać zadowalające rezultaty i dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów ułatwiało zamiłowanie konsumentów do czytania!!! Dlatego też inseraty uznane zostały za pierwszą i najważniejszą formę promocji.
Źródłem
wystawy są ogłoszenia reklamowe zamieszczane w dawnych polskich periodykach
obecnie będących częścią zbiorów Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im.
Marszałka Józefa Piłsudskiego w Łodzi. Należą do nich m.in.: wychodząca
od 1774 „Gazeta Warszawska”, „Atheneum”, „Strzecha”, „Tygodnik Romansów i Powieści”, „Biesiada Literacka”, „Sfinks”, „Chimera”, „Pro Arte et Studio”,
oraz „Kraj” - tygodnik społeczno – polityczny o charakterze konserwatywnym
wydawany
w Petersburgu w latach 1882-1909.
Wystawa prezentowana jest w holu wystawowym Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Łodzi do 12 marca 2015 r. Przygotowana została przez Dział Informacji Naukowej WBP w Łodzi.