Nienawidzę cię! Nie odchodź!
To pograniczne zaburzenie osobowości sprawia, że kontrolę nad życiem zaczynają przejmować silne, często bardzo skrajne emocje. Miłość miesza się z nienawiścią, a chęć życia z pragnieniem śmierci. Komunikowanie się z osobą z zaburzeniem osobowości typu borderline (BPD) może być obarczone wybuchowymi emocjami i intensywnym konfliktem. Wspieranie osoby z BPD może czasami być stresujące i trudne. Mimo licznych prób, może się wydawać, że nic się nie zmienia. Jak posiąść wiedzę na temat umiejętności w zarządzaniu intensywnymi emocjami, ustalaniu granic i zmniejszaniu konfliktów? Czy w ogóle jest to możliwe? Kim jest osoba z DPD i jak sobie radzićz komunikowaniem się z nią?
Jeśli pragniemy udoskonalić komunikowanie się z bliską osobą, która cierpi na BPD, a równocześnie oszczędzić sobie emocjonalnego wycieńczenia na przyszłość, to chyba nie ma lepszego poradnika, jak książka dr Jerolda J. Kreismana „Na huśtawce emocji. Jak rozmawiać z bliskim a osobowością borderline”.
W tym pełnym współczucia przewodniku autor proponuje potężny zestaw
narzędzi, które pomogą wyrazić siebie, wyznaczyć granice i pielęgnować
zdrową komunikację z osobą, u której zdiagnozowano zaburzenie osobowości
typu borderline (BPD), by wyrazić siebie, zostać wysłuchanym i prowadzić skuteczną rozmowę bez grania w "poczucie winy”.
W komunikowaniu się z bliskim z osobowością borderline
będziesz potrzebował prawdziwych, sprawdzonych i skutecznych strategii,
które pomogą Ci poruszać się po intensywnych emocjach i konfliktach,
jakie mogą pojawić się podczas codziennych interakcji i rozmów.
Emocjonalny rollercoaster, który sprawia, że bardzo szybko, bez
określonej pobudki może wystąpić zmiana nastroju i samopoczucia. Radość
może przekształcić się w przygnębienie. Szczęście w zwątpienie i
rozczarowanie. Niepokój w paniczny strach i histerię, tudzież może
wystąpić odczucie przymusu samoobrony. Nienawidzę cię! Nie odchodź! To
komunikaty bardzo często obrazujące borderline.
Pragnienie bliskości przy równoczesnym strachu przed odrzuceniem
sprawia, że osoby z tym pogranicznym zaburzeniem osobowości cierpią
często z powodu problemów z nawiązywaniem i utrzymywaniem udanych
relacji.
Napisany przez Jerolda J. Kreismana, psychiatrę z ponad 40-letnim doświadczeniem w leczeniu BPD, poradnik oferuje przełomowe, pełne współczucia podejście w komunikacji z bliskim z osobowością borderline. Dzięki tej książce poznajemy łatwą i efektywną technikę komunikacyjną SET - UP (wsparcie, empatia, prawda), która
jest potężnym i dostępnym narzędziem, które pozwoli nam uczciwie zająć
się wymaganiami, pretensjami i uczuciami ukochanej osoby, jednocześnie
zachowując właściwe granice. A jednocześnie pomagając nam zbudować spójny i niezawodny
proces komunikacji.
W tej książce dowiemy się więcej na temat BPD i typowych problemów komunikacyjnych związanych z tym zaburzeniem. Nauczymy się rozpoznawać zbliżające się kryzysy, a jednocześnie
zdobędziemy stosowną wiedzę jak na nie odpowiednio reagować. Na koniec
znajdziemy szczegółowe przykłady konkretnych scenariuszy, które mogą się
pojawić podczas rozmowy z bliskim z osobowością BPD. Dzięki temu poradnikowi możemy pomóc bliskiej osobie poczuć się bezpiecznie, jednocześnie zachowując własne granice.
To
bardzo pouczająca i realistycznie dostosowana książka o tym, jak można
wchodzić w interakcje i rozumieć inną osobę z chorobą afektywną
dwubiegunową. Oprócz rozdziałów, w których zidentyfikowano aspekty i
cechy BPD jest wiele anegdot i osobistych przykładów, które pomogą czytelnikowi lepiej zastosować narzędzia we własnych interakcjach.
Jest to również doskonałe źródło wiedzy nie tylko dla tych, którzy mają bliską osobę
(rodzica, rodzeństwo, małżonka, przyjaciela, współpracownika) z
zaburzeniem osobowości typu borderline (BPD), ale naprawdę dla każdej osoby, która pragnie skutecznie komunikować się z bliskimi i nie tylko. Przewodnik Kreismana
ma pomóc czytelnikowi zdobyć umiejętności komunikacyjne, aby zarządzać
intensywnymi emocjami, wyznaczać granice i zmniejszać konflikty. Teraz
nie będzie nam trudno zrozumieć osobowość borderline.