Opinie o książce: "Emocjonalne pułapki przeszłości. Jak przełamać negatywne wzorce zachowań?"

Okładka
Doskonała lektura dla każdego, kto chciałby zrozumieć, skąd się biorą nasze wzorce emocji, myśli i zachowań, a także metody ich zmiany. Arnoud Arntz profesor psychologii klinicznej, Uniwersytet Amsterdamski Czy jesteś osobą szczególnie krytyczną wobec siebie? A może bardzo surową i wymagającą w stosunku do najbliższych? Nie potrafisz samodzielnie podejmować decyzji, czujesz się osamotniony i trudno ci mówić o swoich potrzebach? A może wprost przeciwnie – jesteś zbyt pewny siebie, nadmiernie kontrolujesz otoczenie i za wszelką cenę chcesz być w centrum uwagi? Kształtują nas nasze doświadczenia, zwłaszcza te z dzieciństwa....

Opinia

Bądź Zdrowym Dorosłym – zadbaj o siebie i swoje potrzeby!

Awatar użytkownika
Monika Urban


Moim zdaniem jest to jedna z najlepszych książka o terapii behawioralnej do samodzielnej pomocy. Łatwo zrozumieć przyczyny negatywnych zachowań i schematów myślenia szczegółowo. Język książki jest prosty i zrozumiały dla czytelnika. Stanowi również doskonały poradnik dla rodziców, którzy pragną kształtować swoje postawy i zachowania wobec dzieci, by w najlepszy sposób wpływać na rozwój emocjonalny dziecka. Świetny, łatwy w odbiorze poradnik samopomocy poświęcony długotrwałym, negatywnym wzorcom myślenia i zachowania. Doskonale poprowadzi nas, jak rozpoznać te wzorce, ich pochodzenie i wpływ na nasze życie. Następnie zapewnia jasne wskazówki, jak zmienić te wzorce na lepsze. Aby osiągnąć jeszcze lepszy skutek, watro połączyć wiedzę z lekturą książki – Relacje na huśtawce. Jak uwolnić się od negatywnych wzorców zachowań? Obie lektury szczerze polecam! 


Cała recenzja na stronie: http://autorzy365.pl/badz-zdrowym-doroslym-zadbaj-o-siebie-i-swoje-potrzeby_a6221

14 czerwiec 2019 18:15

Opinia

Awatar użytkownika
Natalia
(anonimowy)

Na nasze reakcje emocjonalne, sposób widzenia świata i to, jak na niego (i na własne myśli) reagujemy składa się mnóstwo aspektów. Niektóre są oczywiste, na niektóre pewnie nigdy byśmy nie wpadli. Mnie podczas lektury przypomniały się słowa zasłyszane długi czas temu – jesteśmy sumą tych osób, z którymi spędzamy najwięcej czasu. Pomyślałam wtedy, że chyba nie tylko tych, że raczej wszystkich osób, bo przecież każdy spotkany człowiek wie coś, czego my nie wiemy. Dziś pomyślałam, że jesteśmy czymś znacznie więcej niż tylko tą sumą, ale ten wpływ to coś, co nie sposób pominąć. I właśnie o tym jest terapia schematów (a przynajmniej tak ją rozumiem po lekturze, która była moim pierwszym spotkaniem z tym właśnie nurtem).

Terapia schematów czerpie z różnych modeli: wywodzi się z terapii poznawczo-behawioralnej, skupia się więc mocno na funkcjonowaniu tu i teraz, ale sięga też do więzi i relacji z przeszłości, korzysta z technik psychodramatycznych i koncentruje się na potrzebach człowieka. Dostrzegam też w ramach terapii schematów ogromną rolę uważności – bez niej trudno byłoby do własnych trybów dotrzeć.

Pierwsza część książki (którą autorzy nazywają poradnikiem, choć to raczej podręcznik z solidną dawką ćwiczeń i wiedzy) poświęcona jest właśnie temu, by do swoje tryby dobrze poznać. Autorki opisują tutaj wszystkie tryby i proponują pytania ułatwiające lepsze do nich dotarcie oraz dołączają opisy przypadków, ułatwiające nie tylko zrozumienie, ale i „poczucie” omawianych trybów. A jeśli lubicie uzupełniać tabelki – będziecie mogli poszaleć

12 czerwiec 2019 17:37

Znajdź nas na Facebooku

Partnerzy

Subiektywnie o książkach
Dwumiesięcznik SOFA
Wydawnictwo Psychoskok
Wydawnictwo MG
Kuźnia Literacka
Zażyj Kultury
Fundacja  Polonia Union
Kulturalne rozmowy