Klasyka: Reaktywacja
Z całą pewnością jest masa pozycji literatury światowej, dzieł wybitnych i klasycznych, których nie mieliśmy okazji przeczytać. Teraz warto nadrobić braki, a księgarze zapraszani do udziału kampanii mogą wspomóc pragnących skorzystać z akcji czytelników.
Promowana literatura obejmuje książki, pierwotnie publikowane od końca XIX wieku do lat 80. wieku ubiegłego. Lista dziesięciu proponowanych tytułów wydanych w ostatnim roku zostanie stworzona przez zespół księgarzy i krytyków w składzie:
„Gazeta Wyborcza" (Łukasz Grzymisławski, Juliusz Kurkiewicz)
Program 3 PR (Jerzy Sosnowski)
Instytut Książki (Izabella Kaluta, Szymon Kloska)
Czuły Barbarzyńca (Tomasz Brzozowski)
Księgarnia Tajne Komplety (Karol Pęcherz)
Księgarnia Firmin (Viola Wojda)
Wszyscy księgarze zapraszani są do udziału w kampanii i promowania wybranych tytułów klasyki światowej literatury przy wsparciu Instytutu Książki i partnerów medialnych.
Kampania Księgarniana odbędzie się w księgarniach w całym kraju, a także podczas dużych imprez kulturalnych. Pragnący przyłączyć się do udziału powinni napisać list na adres: biuro@instytutksiazki.pl.
Przyjęcie zgłoszenia oznacza uczestnictwo w kampanii, która potrwa od 1 lipca 2015 do 13 września.
Uczestnik:
posiada w swojej ofercie i eksponuje wszystkie książki z listy
otrzymuje druki towarzyszące kampanii
otrzymuje wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów
Kampania Księgarniana to cześć międzynarodowego Programu Schwob, zainicjowanego przez Niderlandzki Fundusz Literatury. Partnerem akcji jest „Gazeta Wyborcza".