Czasopismo Ha!art 3/2013

Obrazek artykułu
Temat numeru – Czas nerdów. Wśród autorów: Jan Bińczycki, Jay David Bolter, Mateusz Idczak, Adam Ladziński, Anna Nacher, Mariusz Pisarski, Piotr Puldzian Płucienniczak i inni.

Ograniczenia biorące się z medium pozwalają spojrzeć uważniej na historię grania. A jest ona cmentarzyskiem idei. Cmentarzyskiem żyznym, właściwie dżunglą, w której bezustannie toczy się walka o przeistoczenie starego pomysłu w nowy, a nowego w grę-legendę.

(...)

Nie opuszcza mnie przeświadczenie, że niezależnie od pikseli, silników, poligonów i trwania w niewoli kontrolera, granie – ta rzekomo całkowicie stechnicyzowana czynność, ta blada poświata monitora – wychodzi od i dochodzi tylko do człowieka. Maszyna nie gra, maszyna realizuje algorytm. Zatem, nie przejmując się postulatami trans- czy posthumanizmu, nie piszemy o linijkach kodu, piszemy o ludziach. Nawet jeśli w cyfrowym zoomie i w cyfrowym szumie.

Push & play.

Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują


Spis treści

 

  • Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują
  • Piotr Płucienniczak, Formacja fantastyczna: przygoda jest pracą
  • Szymon Piotr Kukulak, Ukryte królestwo. Nauka w grach komputerowych
  • Maciej Szuba, Modele produkcji gier wideo
  • Piotr Sterczewski, Znaczące mechanizmy, interaktywne idee
  • Jan Bińczycki, Jak skala Richtera (wywiad z Tadeuszem Zuberem)
  • Marcin Petrowicz, Orson Welles gier komputerowych
  • Mariusz Pisarski, Literackie maszyny Nicka Montforta
  • Mateusz Felczak, Gry jako sposób zarabiania – sport elektroniczny i relacje o nim
  • Jan Bińczycki, Dziedzictwo w kodekach. Rozmowa z Anną Nacher (wywiad)
  • Michał Chudoliński, Opowiadanie historii (wywiad z Jesperem Juulem)
  • Piotr Macha, W mętnej urynie sztuki nie ma już ani jednego coina (wywiad z Kordianem Lewandowskim)
  • Karina Jarzyńska, Kanonizacja Pac-Mana. O kolekcji gier wideo w MoMA w Nowym Jorku
  • Magdalena Cielecka, Partner, rywal, niewolnik? O relacji gracza i jego awatara
  • Bartłomiej Schweiger, Upośledzone dziewczynki
  • Alicja Palęcka, Nowe drobnomieszczaństwo gra
  • Jay David Bolter, Richard Grusin, Remediacja (fragmenty) w tłumaczeniu Aleksandry Małeckiej
  • Sebastian Rerak, Medium społecznościowe czasów preinternetowych (wywiad z Aleksym Uchańskim)
  • Mateusz Idczak, Zapach commodore
  • Jan Bińczycki, Ilinx w biurze
  • Sebastian Rerak, Gry nie warte sieczki
  • Czy jesteś graczem? Ankieta


Miesięcznik literacki Ha!art dostępny pod adresem:
www.ha.art.pl/czasopismo/numery-czasopisma


Od 2 do 10000 znaków

Znajdź nas na Facebooku

Partnerzy

Subiektywnie o książkach
Dwumiesięcznik SOFA
Wydawnictwo Psychoskok
Wydawnictwo MG
Kuźnia Literacka
Zażyj Kultury
Fundacja  Polonia Union
Kulturalne rozmowy - Sylwia Cegieła
Sklep internetowy TylkoRelaks.pl
CoCzytamy.pl